Sunday, August 2, 2009

无语2

往事突然间,像电影般在我面前一格一格在我面前闪过。我就知道,他又来了。

你曾近和我说,不被旁人左右才最好,不必看人面色,管人家说什么,你做你的。

你曾近和我说,笑是愚笨的。不要随便就傻傻的,免得人家又看不起你了。

在你眼中,为少少麻烦就搞得要生要死的,全都是一群无知之徒。全都是在温室里长大的花。尤其是为爱搞得连命也不要,简直就是该死的。对那些被女生拉着鼻子走的男生,你更是摇头一句,愚笨。

在你眼里,很多东西都是愚笨的。友情只不过是大家没有利益冲突为前提才可能。神啊,只不过是一个虚幻的依靠。我想,就算神在你面前出现,你也不会相信他的存在。因为,自作孽,承受的也是自己。有麻烦,除了受命运的游戏之下,只有你能帮你自己。与其相信神,倒不如靠自己最实在。爱情嘛,没有天长地久,说穿了,也是一个弱肉强食的世界。

你让我学会了冷笑,冷眼看这世界。你让我在孤单的时候,找到了不伤心的理由。你让我在这个家活了下来,在朋友冷讽潮笑之下,家事多多的情况下,仍然能拿去本书,什么都不理,陶醉在自己的世界。

但你也把我成为了一个玩世不恭的人,期间得罪不少人。也让我成为一个怪异,生人莫近的人。让我忘了友情和家庭的温暖,也让我对人生这东西充满的无奈。

庆幸你在这几年,出现的少了,但,在寂寞相随时,在百般无奈时,你依旧出现, 向我道出人心的伪善,打破了我无知的梦。

对你可是百般心情,讨厌你的现实,你的讥讽, 但我无可否认,在我人生最暗的岁月里,你让我找到了活下的理由,没有你,我可不会是现在的我, 可能在这惨酷的人生,成了一个牺牲者。
最后,我说错了。你非你,而是另一个我,一个鲜少在人家面前露出的你, 却影响了我的人生态度。现在在我的字里,仍然隐隐感觉你的存在。

你来了,我的暗,又发生什么事了。

4 comments:

teenjay said...

suddenly feel like duno u, is it really talking about urself or u just copy and paste from somewhere?

tachimurakiyuri said...

Lolz, dun get emo

Well, deep in our side, we had another personality that we won't show up to others.

Deep in our side, we had the other personality that normally unknown by others

S@m said...

"在你眼中,为少少麻烦就搞得要生要死的,全都是一群无知之徒。全都是在温室里长大的花。尤其是为爱搞得连命也不要,简直就是该死的。对那些被女生拉着鼻子走的男生,你更是摇头一句,愚笨。

在你眼里,很多东西都是愚笨的。友情只不过是大家没有利益冲突为前提才可能。神啊,只不过是一个虚幻的依靠。我想,就算神在你面前出现,你也不会相信他的存在。因为,自作孽,承受的也是自己。有麻烦,除了受命运的游戏之下,只有你能帮你自己。与其相信神,倒不如靠自己最实在。爱情嘛,没有天长地久,说穿了,也是一个弱肉强食的世界。"



sry for the noob quoting..but I really agree with these 2 paragraphs the most xD it's what I've thought of for quite long times ago..but still,I chose to 'believe' and live on with them(the so called values..)..for that's why we're on this world right?life is juz a game stage,and we're all one of the pawns living in the game..so,why not juz play along with the game and enjoy ourself out of it the most?

and..lastly..if u are really suffering from split personality =.= go get some treatment xD if lah =P

tachimurakiyuri said...

No, I didn't suffer from multiple personality disorder. At least, I can still remember your noob events in Cemara.

But years ago, I behaved like what I wrote. But well, things changed once I'm in INTEC, so well, I changed.

Yet, I'm consider lucky, for there are a few friends with me during those time, if not, I wondered how am I gonna be.